träna trä´na träden

För den som undrar vart träningen tog vägen kan jag informera om att ju mer julmat/godis/must som tog plats i min kropp, desto mindre tid gick till träning. Det är en fråga om proriteringar. Nu i efterhand kan man ju tycka att intaget kunde begränsats i viss mån (eftersom jeansen nu plötsligt sitter påtagligt mycket tajtare), men vem är jag att sitta här och ångra alla goda pepparkakor, lussekatter, rocky roads och skinkmackor som veckorna bjudit på? Nej just det. Istället vill jag be att få tala om att jag redan tagit mig an uppgiften att lätta på jeanstrycket, och det genom den hårda vägen.

Den hårda vägen är också den hälsosamma vägen och sist men inte minst den hållbara vägen. Efter som jag vägar att sätt upp förbud mot godis o.s.v., så kohandlar jag med mig själv på ett makalöst sätt. Exempelvis kan mina tankegångar på Willys gå i stil med "eftersom jag inte köpte några chips så är jag väl förtjänt en cola!" eller "eftersom jag inte var ute och drack alkohol igår som alla andra kan absolut unna mig lite mörk choklad!" eller "eftersom jag tränade så jäkla hårt förut så kan jag..". Fungerar fantastiskt, tro mig.


Dagens lunch: Kallrökt lax, avokado och sallad!

Vad som sätter fart på hela kroppen är, istället för tönt-bantning och ohållbara förbud, helt enkelt hårdare och härligare träning. Inte nödvändigtvis mer än föregående år, bara omfördelat. Samtidigt utnyttjar jag all kunskap jag samlat på mig om kost, för att få i mig tillräckligt både energi och näringsmässigt. Och tänk vad mycket som är både godare och nyttigare än pizza och mcdonalds...

Sagt och gjort, träningen igår bestod av 20 minuters löpning och en timmes afropass för Mikaela, En lyckad kombination för konditionen men en mindre bra kombination för mina höfter kan avslöjas sådär dagen efter..

Idag övade jag på mitt nya afropass till svetten rann och efter det körde jag mitt BB-pass. Så jäkla inspirerande att hålla full klass! 30 personer som ser nöjda ut efter passet, det är gött det.

Och nu har klockan blivit mycket och jurren inte tillräckligt klar för att jag ska få ledigt. Typiskt! Tjipp och hej.


Kommentarer
Postat av: Emma

Du, jag har inte heller nån koll på när mina kurser börjar eller när jag ens måste vara tillbaka i Växjö. Hela grejen med Linnéuniversitet startar ju skitbra, don't you think? Ska man inte kunna planera nånting?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback