drömmar

...eller snarare mardrömmar har stört min efterlängtade nattsömn i mannens stora sköna säng.

Det började av någon anledning med att jag drömde om Blondinbella. Hon skulle gå upp tidigt en morgon och skriva tror jag. Hon gick därför från ett stort hus vid en sjö, till en mindre stuga däromkring. Senare hittas hon död i stugan. Det är nu historien vänder från att ha varit lite sorglig i största allmänhet (jag känner ju inte henne, men död är ju alltid sorgligt), till att bli riktigt hemsk. Den döda personen är inte längre Blondinbella, utan det är Jenny. Min underbara och fina tuss, Jenny. Jag är helt förtvivlad i drömmen, bryter samman totalt hemma i mammas kök. Vet inte hur livet ska kunna fungera.

Jag vaknar av att mannen puttar på mig och sedan kramar mig. Tårarna rinner och den där hemska ångestkänslan som sätter sig i magen är påtaglig.

Varför i hela friden Blondinbella fick utrymme i mina drömmar är ännu oklart. Huset tror jag är mannens skånska hem, för jag kände igen sjön. Att jag drömmer om död.. kanske kan det förklaras med att jag somnade med den där ångesten kliande ihela kroppen.


Resultatet av nattens drömmande är trötthet, svidande röda ögon och en frusen kropp. För jag tror inte att det är normalt att ha elementen på högsta värme, varma strumpor och innetossor, jeans, linne, tröja OCH fleecemorgonrock. Och samtidigt frysa.

Men detta i bagaget ska jag göra mig redo för min långa dag. Seminare med vår grupps presentation fram till tre, genvägen förbi Olofström där mannen ska "jobba" en kvart och sen vidare till Osby för födelsedagsmiddag.

Dags att vakna alltså...

Kommentarer
Postat av: Emma

Har det slagit slint i skallen på dig eller har du läst för mycket i lagboken på senaste? Just det ja, jag kommer ner på lördag iaf och så går vi nog som sagt ut men på campus är jag ju iaf så det underlättar ju en del. Slå en pling närsom darling, jag tror Geisha saknar dig också ;) Puss och kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback