bästa brödet

FULLKORNSBRÖD

8 dl rågskikt
2 dl rågkross
1 dl havre eller vetekli
1 dl linfrö
1 tsk salt
1 msk bikarbonat
1 dl lingonsylt
2 msk ljus sirap
5 dl mild yoghurt

Sätt ugnen på 175 grader. Blanda ihop alla torra ingredienser. Rör i lingonsylt, sirap och yoghurt. Häll degen i en smord och bröad avlång form, rymd ca 1½ liter. Strö över lite rågkross. Grädda i nedre delen av ugnen i ca 1 timme. Stjälp upp brödet och låt det svalna på galler.

Jag lovar, det är det godaste bröd jag ätit. Enjoy!


Kommentarer
Postat av: Anonym

skulle inte du bjuda mig på det!?!?!?!?! sugen

Postat av: Emelie

Hade jag haft en ugn hade jag definitivt försökt mig på det där brödet! Tror jag. Det kan dock ha att göra med att det börjar bli dags för lunch... Läste om Thailand, härligt! Bara en skön och avkopplande semester eller? Hoppas du har en bra helg! Kram

2010-01-31 @ 11:44:38
URL: http://watchusnow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback