a little bit of this, a little bit of that

Kom på mig själv med att öva afro-rörelser i duschen. Vad som är konstigt i detta fall är inte uppträdandet i sig, utan snarare hur det ens var genomförbart i min knappt en kvadratmeter stora dusch.

Vidare kan man fråga sig varför alla inslag om grisar som äter på varandra och rå kyckling som dissekeras i syfte att leta glasbitar, sänds samtidigt som jag ska äta kvällsmat?

Slutligen har jag en fråga till er som läser, och är studenter. Jag undrar kort och gott hur långt fram ni har fått schema för vårens termin? Jag undrar om vi informatörsstudenter är de enda som lever i stort ovetande och i skrivande stund har ett schema som sträcker sig till fredag den 15 januari. För då har vi tenta, och sen är denna kursen slut. Men vad som händer sedan, det är det ingen som har en aning om. Vi vet inte vad vi ska läsa för kurs, vi vet inte vilken dag den börjar, vi vet inte vad vi behöver för litteratur och vi kan således inte heller planera vårt liv efter den 15 januari särskilt bra alls. Vi vet inte om vi kan planera in jobb, vi vet inte om kursen håller på i 5 eller 10 veckor, vi vet inte mycket alls som kanske märks. Ska det vara så här?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback