trötter i fötter

60 minuter blod, svett och tårar. Pulsen stiger, toppar, går ner och upp igen. Kroppen blir varm, mjuk, följsam och orkar mer än vad man tror är möjligt. Allt man hör är trummor. Allt som betyder nåt är känslan man får av rörelserna.

ArfoPowerDance i all ära, men för tillfället kan jag nog inte komma på någonting som känns mindre upphetsande än att instruera en klass imorgon igen. Att det ger en energikick och är underbart jobbig träning ändrar inte det faktum att fötterna känns totalt misshandlade efteråt. Tänk dig att du håller trampdynorna framför en eld, fast du råkar hålla lite för nära. Precis så bränner det, och jag gillar´t inte! Jag har levt med illusionen att fötterna kommer vänja sig, men efter drygt sex månaders prövotid inser jag att så inte är fallet. Tips för icke-brännande fötter mottages tacksamt. Tills dess antar jag att jag får anpassa mitt pass till imorgon, twisten ryker. Blir troligtvis ett besök hos Fotexperten också, för att prova ut ett litet skydd för fossingarna. Skor blir det självklart inte, men ett substitut som jag hört goda rykten om.

Nu blir det väldigt mycket sömn. Är för trött för att tänka klart. Ny dag väntar när jag vaknar, ny energi, nya utmaningar, nya tag. Allt kommer på köpet, det gäller bara att välkomna det på ett schysst sätt. Do it.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback