vad är det för en dag idag

jo det ska jag tala om, det är måndag, för det är den dagen på veckan då jag alltid blir sugen på spontanfylla! Icke att det slår fel, jag är som en levande almanacka. En tanke slog mig, att min förra hemtenta som bestod av två tredjedelar skit och en tredjedel godkänt, skrevs till viss del under alkoholpåverkan. Och självklart var det den del som blev godkänd. Är detta ett fenomen som jag borde oroas över? Och i så fall, borde det var mig själv jag ska oroa mig över eller examinatorns förbluffande rationalitet? Om det som jag skrev under fyllans logiska resonemang är det som hon godkände, vad tyder det på? Jag vill inte antyda något men kanske hon också har måndagssjukan.. (är det någon mer än jag som för tankarna tillbaka till vår kära.. d.. i.. n.. o.. SAURIE) Hur skulle hon annars kunna resonera som hon gjorde kring min hemtenta. Eller är det helt enkelt jag som ser världen ur ett klarare perspektiv efter ett par glas rött?


Kommentarer
Postat av: emma

Självklart ser du allting klarare efter lite rött eller vitt! Tänk på vilka logiska förklaringar man kommer på sådär på småtimmarna (för att inte ta det där med jackan som exempel, remember?) och hur pusselbitar bara faller på sin rätta plats utan någon vidare ansträngning. Jag slår vad om att både Aristoteles och Platon och vad nu alla smart asses hette var suputer hela bunten! And besides, it does life a little more fun, doesn't it? ;)

Postat av: emma

Kanske makes passar bättre än does där i slutet.. Men vad vet jag, det kanske är alkoholen som talar? :P

2009-09-29 @ 02:46:08
URL: http://emkas.blogg.se/
Postat av: Annie

Fan M, jag fick också den känslan igår. Då slog jag slag i saken och tog mig ett glas rött!



Min mobil har varit ur funktion sedan i torsdags, men idag tror jag att den fungerar igen!



Ses nästa helg!



Kram kram

2009-09-29 @ 10:29:21
URL: http://anniejosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback