liten aning bitter-ness

Sitter nermysad i soffan under min gosigaste vita filt. Men tre grundläggande saker lyser med sin frånvaro. Min man, som jag bara vill ha här en dag som denna. Mat, jag är hungrig på riktig mat efter att ha småätit ända sedan frukost. Lugn, jag är uppstressad i kroppen - vaknade tidigt och var tvungen att gå upp eftersom jag kände mig för stressad för att somna om. Varför?

Saker jag vill:
Bli överraskad av min prins med sällskap och mat och björnkram. Kramen ska innehålla massa energi som hoppar över till mig och gör mig till världens piggaste och positiva.

Saker som antagligen kommer ske:
Eftersom min prins läser inte min blogg varje timme (what's up with that?) kommer han antagligen inte att se det här och fatta vinken. Om en halvtimme eller så när jag tröttnat på att vänta på att han ska ringa, får jag överväga om jag ska häva mig ur soffan och ta mig till honom istället, alternativt stänga ute världen en stund till.

För övrigt, har utbytesstudenterna tagit över hela campus? Jag är uppriktigt nervös och rädd för alla närmanden. Vi är i Sverige nu, håll dig på din kant och passa in för helvete. Prata inte med någon du inte redan känner, sök inte ögonkontakt, och om du gör det med en tjej, förvänta dig en mördarblick. Sätter man sig själv vill man sitta själv och vara ifred, inte bli störd av någon som pratar ett annat språk, och knaggligt sådant, och dessutom behöva vara artig. Lär dig att datorer inte är okej i tysta läsesalen och sluta prata så högt att du stör andra. Dags för sverige-anpassning = sköt ditt! Passa in!


Kommentarer
Postat av: Jenny

jag är med rädd för att detta ska ske eller som sagt, har det inträffat?

2009-09-08 @ 21:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback