tomt och trött

Trots en tidig, pigg och produktiv morgon i bibblan (eller kanske just därför?) så brakade dagen samman efter lunch när jag la mig i sängen för att läsa om Nyhetsfabriken. Tröttheten totalt vräkte sig över mig och nu, fyra timmar senare känner jag mig fortfarande trött, till och med lite tom.

Jag och en annan med samma namn pratade förut. När man inte pratar om något så känns det inte alltid lika stort och tungt och allvarligt som det gör när man uttalar orden som sagts och hör sig själv försvara de där sakerna som gjorde mest ont. Att jag är förvirrad över allt som sades är det ingen tvekan om, min kropp känns utmattad av hälften så mycket ansträngning än vanligt och ensamheten har blivit ett med trygghet.

Nu har jag sovit bort hela den värdefulla eftermiddagen och får därför hoppa över mixmeister-utbildningen ikväll. Livet är idag inte fyllt av nya utmaningar utan överhopat med måsten. Jag vill få tillbaka glädjen och känna att jag kan manövrera mitt liv och klara det jag tar mig för.

Mat och Nyhetsfabriken.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback