det gick så fort..

..passet kom, och tiden gick så fort, så fort.. och plötsligt var det över. Alla femtiofem minuterna hade svischat förbi utan att jag knappt märkt det. Idag var okej, antagligen mellan-godkänt för en afro-debut.

plus.
♥jag fick med mig i princip alla deltagarna i mitt flow, min tanke med hela passet: att strunta i speglarna, lämna all skit utanför dörren till salen, fulsnurra ibland och bara ha roligt och bli glada!
♥jag fick till min historia genom passet rätt bra.
♥ingen blackout här inte, bit för bit, allt i rätt ordning och inte för bråttom i koreografin.
♥bra inledning och perfekt avslutning. det är vad man minns mest har jag lärt mig så det är jag glad för!

minus.
♦en extra åtta hade helt oväntat smugit sig in i mitt pass, men jag dansade glatt vidare utan att fatta att något ens var fel = deltagarna fattade inte heller något. att jag ens blev uppmärksammad på det var en liten funderare i finallåten då det inte gick ihop sig riktigt (fick ju göra en åtta på mellanspels-skaket), men inte förrens mikaela frågade mig vad tanken var med den där åttan som det gick upp ett ljus för mig.. den försvinner till nästa gång, det lovar jag!
♦ryggen är lite för fräsch, nästa pass blir hårdare, tuffare och garanterar träningsvärk i ryggen!

(man ska alltid ha dubbelt så många plus som minus, en annan grej som någon vis människa lärt mig!)

Men dagen började dock med något väldigt fint. S fyller tjugo idag vilket självklart har firats. Tio vänner samlades i morse för att tillverka den största frukostbuffé som skådats i ett studentkök. Mitt bidrag var en prinsesstårta såklart, min andra bakade för detta året för övrigt. S började gråta när vi sjöng för henne då hon kom in genom dörren i tron om att hon skulle få en liten macka, ägg och sällis av J, inte åtta vänner till, sång, ballonger och ett dundrande hurra. Tårarna sammanfattar vackerhetsfaktorn. Grattis S, det var myspys och du var värd det.

Imorgon väntar Novich(sh?)mässa, föreläsning, plugg och bodybalance. En alldeles lagom dag med inspirerande innehåll. Nu ska jag försöka förflytta en sovande man från soffan till sängen.. GODNATT!




Kommentarer
Postat av: sanna

åh, vad kul det låter att leda pass martina! jag tror att du gör det bra!! :) och hoppas allt är bra annars, pussar!

2009-09-09 @ 11:38:45
Postat av: till sanna

sanna! jag kommer inte in på din blogg, är den borta? och än viktigare, är du borta? utomlands? kram!

2009-09-09 @ 12:46:10
Postat av: sanna igen

jaa, min blogg är borta! jag tröttnade och raderade! :) har inte åkt än, åker på onsdag och nu börjar min resfeber komma!! men det är väl normalt :) hihi

hur går det för dig i växjö? bra hoppas jag, puss!

2009-09-09 @ 18:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback