vad är det för en dag idag?

Det är natt i min hjärna. Kolsvart, luddigt, svävande och drömmande. Jag ser i kors, drömmer om lediga dagar och soliga mornar. Det är b-uppsats i Växjö, dagarna är långa och intensiva. En rapport ska skrivas från scratch på sju ynka arbetsdagar och produktionen är långsam, men snabb och mer eller mindre problemfri. Är det så här alla andra studenter har det året runt, dagar som spenderas mellan åtta och sjutton i universitetsbiblioteket. Press som är påtaglig och ostrukturering från ansvariga lärare som försvårar planeringen. Är det så här det känns för resterande studenter, de som inte valde Informatörsprogrammet? I så fall har jag valt rätt. Tidspress vid rapportskrivning är inget jag föredrar, jag vill ha dagar långa att linda in mina stavelser i vackra formuleringar.

Nu är jag trött. Börjar gråta om jag stöter på minsta hinder mer idag och vill bara gå hem till en varm kram. Lyckligtvis kan jag gå hem gott samvete och så fort jag fått träna BP för underbara Linda så får jag den där kramen.

Är det inte fantastiskt?


Kommentarer
Postat av: kina

Hörru unga dam; mina dagar inkluderar alltid läsning, skrivande, föreläsaningar och dylikt från 9-17/18 MINST. + ofta läsning på kvällarna efter middagen (plus helgläsning såklart). Du har nog valt ett ytterst avslappnande program jämfört med mitt. Men det är klart, allt är relativt... :)

Postat av: emma

äh, ni två är för seriösa. Vi på MPF sitter med boken i näven tidigaste tre dagar innan tenta. Därmed basta!

2009-11-26 @ 05:59:31
URL: http://emkas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback