taktikbyte

Om en taktik inte fungerar så måste man lämligtvis ersätta den med en annan. Således kommer jag att söka fem, alternativt sex, amerikanska universitet någorlunda på måfå och sedan skicka in min ansökan utan vidare eftertanke. Eftertanke leder endast till beslutsångest, som leder till obeslutsamhet, som leder till osäkerhet, som slutar i pannkaka.

Och för er som undrar "Vad fan hände? SKulle inte du för allt i världen stanna kvar i trygga Sverige och plugga/praktisera nästa höst?", jag har uppenbarligen ändrat mig. För tillfället verar det som en bättre idé att dra iväg till ett land far, far away och jag resonerar som så att Europa kan jag åka till närsomhelst. USA och dess kultur kommer jag dock inte få uppleva på ett likande sätt om jag inte sätter röven i en flygplansstol nästa år och tar chansen att plugga vid ett amerikanst universitet. How american can it get, liksom. Fyra, fem månader upplevelse och plugg - det är nog vad jag skulle behöva. Jag är inte riktigt vuxen än, jag har fortfarande den ungas legitimitet att göra det som känns bäst, och inte alltid vad som i slutändan är bäst.

Summan av kardemumman är att för att undvika en komplett pannkaka (då jag inte riktigt förberett mig på att jag ens skulle söka till USA) så kommer jag nöja mig med en sorts kasta-pil-teknik istället för smarthets-taktik. Spontana reaktioner på det? Det är idiotiskt att inte sätta Californien som första val så, bam, där har vi ettan. Jag jobbar vidare med namn som är möjliga att uttala, bam, Connecticut struket. Religöst, nej tack, bam så var tre universitet till strukna.

Och innan denna urvalsprocess ens började så bestämde jag mig för att inte ens ha med ISEP på min lista, eller möjligtvis som sista val. Varför? Jo, för vet jag redan innan jul var jag kommer hamna så blir beslutet ja/nej ett snäpp lättare. Att gå runt och vara oviss till april känns icke som min kopp te.

SÅ. Nu kör vi.


Kommentarer
Postat av: emma

Bra taktik där Martinis! Kan dock meddela att "religösa" universitet inte är så religösa som det låter. I mean, I should know :P Louisiana State ligger typ en timma här ifrån och är hur stort som helst, det verkar bra! Och när det kommer till North Carolina så har jag inte hört annat än positiva saker. Jag tror förvisso att det blir bra vart man än åker. Ett enda problem som många dock har är att universiteten ligger långt ifrån centrum och att det inte går att ta sig dit utan bil eftersom kollektivtrafiken oftast suger här borta. En annan fördel jag kom på med ett litet universitet är dessutom att det inte är så många utbytesstudenter, jag menar man åker ju trots allt inte till andra sidan jordklotet för att hänga med svenskar liksom? Själv är jag enda svensken här och det tycker jag är toppen! Dessutom har ju i princip alla amerikanare bil så där har jag det ordnat med :P Men jag tror att du blir nöjd vart du än åker, har inte hört en enda människa klaga än så länge och det är ju ändå något speciellt med USA, I'll come visít you for sure! :D



Jag saknar dig med gumman! Men vet du att snart är jag hemma igen och då kan vi mysa, promenera och käka tacos hur mycket vi vill :D Sen kan du ju få va surrogatmamma åt Geisha när du vill dessutom :P Vad är det för byracka du fått tag på nu och hur kommer detta sig?



Nej, jag och Manne kunde inte lista ut vad det va han skulle hämnas på mig för men han trodde det va nåt elakt och jag fattar ingenting, jag som alltid är så snäll! :D



Hörru, vi får ta en timma eller två på msn nån dag eller let me know när du åker hem till mamma och pappa så kan jag ringa dig! Jag ringer gratis till hemtelfoner härifrån vettu ;)



Pussis

Postat av: sanna

Go martina! jag tycker du gör helrätt! puss

2009-11-11 @ 12:14:26
Postat av: Harry The Hatchet

Hur fan vore det om du skaffade ett vanligt hederligt arbete någongång? Eller ser du det som en merit att komma med bland CSNs topp tio låntagare! Vuxenvärlden väntar på dig...

2009-11-11 @ 17:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback