livet är fasligt kort

Laleh är bra.

Josefin lämnade precis min mysiga koja med tända ljus och mums-bums-te-doft. Jag har pluggat hela dagen, mellan städ och pyssel och mat. Vi har pluggat halva dagen, mellan prat, mera mat och färg-salong-lek. Nu är frågan om jag orkar ta mig upp ur min mysiga soffa som omgett mig hela dagen, för att hämta boken och göra min läxa - läsa om budskapet i tillämpad kommunikationsboken. Jag tror inte att jag känner för det, men då borde jag istället uttnyttja tiden till något roligt kan jag tycka. Problemet är bara att jag inte är riktigt säker på vad som är kul att göra längre. Jag vet inte riktigt varför det känns så, men någonstans tappade jag bort vad som jag tycker är riktigt sjukt jäkla kul att göra. Kan jag inte ha kul längre, har jag glömt hur man gör eller roas jag helt enkelt inte av någonting längre? Att jag ska ha afro ikväll är till exempel inte jättekul, visst är det okej kul, men mest för att det känns bra efteråt. Så, när inte ens träningen känns som världens roligaste längre vad är då roligt? Kan någon hjälpa mig att hitta roliga saker som är sådär jättekul, snälla. Josefin, du är en kul person som tänker på det mest otänkbara, ge mig ett tips. Linda, du är en komplett vild och galen person som verkar ha kul mesta tiden, har du nåt förslag? Någon annan som känner sig manad att ge mig en bra idé till en rolig grej? Vad är kul? Film? Åka bort? Spela spel? Ha ledigt? Spontanitet? Galenskap?


Kommentarer
Postat av: Anonym

stå på händer kanske?

Postat av: emma

eller aka over till andra sidan jordklotet..?

2009-11-03 @ 19:08:05
URL: http://emkas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback