gnällis

Hur vågar jag vara en gnällis egentligen?

Helg var det nyss, kalas, presenter och julbord. Passet klarade jag ut även om ljudanläggningen var på lite lurigt humör. Förkylningen hänger kvar och bli bestämt värre, skithög också, jag hinner inte bli sjuk helt enkelt. Så lite gnällis tänker jag vara ändå.

Kodningen är klar för idag. Huvudet bultar och bankar. Maten smakade ingenting. Är sugen på pepparkakor. Vill en hemlig sak. Vill bli ompysslad och bortskämd av mamma, alternativt någon annan som finns i närheten. Jag vill bli bjuden på fika hemma hos mig själv. Jag vill ligga under en varm filt och titta på film. Jag vill vara klar med alla uppgifter i vår gigantiska kurs. Jag vill vara ledig. Jag vill ha tid att ligga i soffan och vara sjuk.

Snälla, jag vill bara ha lite tid. Det enda man inte kan få mer av. Varför vill man alltid ha det man inte kan få?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback