dagens sjukaste

Okej, jag berättar väl då. Grejen är att jag måste säga en sak, för att kunna säga en annan. JA, jag och Josefin åt pizza till middag ikväll,men bara för att vi skulle dela och kände oss duktiga efter tvättning och plugging. Men nu till saken, på pizzerian här på campus gjorde vi den sjukaste upptäckten. Människorna, pizzabagarfamiljen, har mage att stå och ta betalt för att man tar med pizza-jäveln hem!?!? Fem kronor skulle de ha, för en KARTONG!? Här besparar vi dem vatten och el, i och med att de slipper diska. Vi besparar dem slitage, i och med att vi inte sitter på deras stolar vid deras bord och äter. Vi besparar dem tid av samma anledning, samt att de slipper städa efter oss. Vi besparar dem till och med plats som de istället kan använda till andra betalande kunder som vill äta just där. Men ÄNDÅ har de mage att ta betalt för avhämtningspizza!! Det är det sjukaste jag har varit med om på länge. Mindre, det är vad man brukar få betala för att ta sitt pick och pack och käka och slabba hemma. Men icke. De tar ändå 70 spänn kontant, som jag måste gå och ta ut, för pizzan, 5 för kartongen, glömmer tomaten och ger oss heller ingen pizzasallad. Tack så jättemycket för den underbara servicen.

Från och med nu bojkottar vi Josef's pizzeria på campus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback