right now and a bit forward

Nu sitter jag här igen. Två veckor sedan sist. Ja på jobbet alltså, inte två veckor sedan jag befann mig inloggad och skrivandes på bloggen. Hur skulle det sett ut? Kaffekoppen har hittat till sin rätta plats i handen och det är lugnt än så länge här på Teleborg. Snart ska jag unna mig lyxig lördagsfrukost innehållandes ägg och senare har jag fått i uppgift att äta upp gårdagens överblivna räkor.

Så igår avnjöt alltså jag och mannen räkor, vin, vitlöksbröd, sallad och annat mums efter att ha svettat loss på cykel/bodypump i nittio minuter. Efter det undrade vi hur vi tänkt egentligen när vi bokat bio-biljetter eftersom den beryktade matkoman infann sig som på beställning. Till bion kom vi ändå och två och en halv timma senare hade vi fått uppleva x vågor av illamående (jag råkade gå bananas på godiset..), en halvbra film och ett dåligt skämt av en bio-anställd. Sen när stänger de av mitt i reklamen för att tävla ut en tisha och tre nyckelband? "Vad heter Tom Hanks son? Räck upp handen om du kan svaret!" Fniss ekar i lokalen, är det ett skämt? "Okej, han heter Colin Hanks. Men jag har en reservfråga, vad heter Colin Hanks pappa?" Det står fortfarande oklart om det var ett sånt där practikal joke.

Turligt nog strålade solen in genom fönstret när klockan ringde idag så det var inte särskilt svårt att komma upp. Värre var i så fall att slita sig från den varma trygga mannen som låg bredvid.

Då, för två veckor sedan hade jag vid den här tidpunkten en mindre panikkänsla i kroppen och satt och letade nytt sommarjobb på ams. Idag känns det väldigt mycket bättre, även om jag inte anser mig som varm i kläderna än. Och en tanke slog mig idag, angående att jag är stressad över mina få jobbdagar i sommar. Om jag räknar med alla de dagar som jag jobbar här nu innan sommaren så kanske det inte är så katastrofalt lite ändå? Och gissa hur mycket jag ska pyssla i sommar. De tre första veckorna är Jenny också väldigt fri och ledig så då hoppas vi på 25 grader varmt och solsken, då blir vi lyckliga. Annars får vi väl hitta substitut, träna, mysa och göra andra saker som man gör när det regnar.

I augusti finns det risk att jag och Lisa tar en sista minuten till vår ö. . . Ska du med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback