latest news from bed

Nu är det alarmerande längesedan det fanns utrymme för kvalitetstid mellan mig, datorn och sängen. Inget kommer emellan oss från och med nu, och ett par timmar framöver.

Här ska jag ligga och fundera över stora och små saker. Komponera ihop ett mail till min teamledare som ger mig en biljett till Stockholm och en utbildning i AfroPowerDance och samtidigt befria mig från funk. Kanske ringa ett samtal om ännu mera jobb i sommar, om jag orkar hämta min kalender som ligger två meter bort vill säga.

Och det där med utbildningen skulle för övrigt vara den perfekta moroten. Det är fullt ös med träning 1-2 timmar om dagen 5-6 dagar i veckan, men till vilken nytta? Att det är av hälsa, välbefinnande och utseendemässiga själ är en självklarthet, men jag behöver något mer som lockar. Afro är sjukt jobbigt konditionsmässigt och skulle kunna vara utmaningen jag behöver för att pressa mig själv lite extra.

Och det där med mat alltså, vIlket krångel. Var är min tvättbräda? Jag vill träffa någon som kan berätta för mig vad och när jag ska äta. Även om jag torr mig veta en del så känner jag mig minst lika lost ibland. Ge mig en kostrådgivning och en personlig tränare, nu. Jag har frågat A, men han ville tydligen bara ställa upp på strechrelaterade övningar.

Och det där med känslor alltså, vilken röra. Att det är en röra av det trevliga slaget är det egentligen ingen tvekan om, det är inte däri poängen ligger. Frågan som intresserar är varför det ligger i kvinnors intresse att leta efter fel tills de antingen finner ett eller får nöja sig med att hitta på ett? Dags att gilla läget. Allt är perfekt, felfritt och underbart, så snälla jaget, tillåt dig själv att slappna av och bara njuta.

Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback