träningsblogg?

Borde jag kanske bli en sån där som nishar bloggen. Spontant tänker jag träning, det är ju vad jag gör. Kanske ska testa?

I så fall kan jag börja med att offentliggöra att jag föhoppningsvis kommer utbilda mig till instruktör även i AfroPowerDance, jag skickade en ansökan till chefen igår och nu väntar jag bara på svar. Eftersom det är väldigt konditionskrävande så har jag denna veckan laddat med extra mycket träning. Det är också i förebyggande syfte eftersom Allkårsveckan inleds på tisdag och det kommer bjudas på många festtillfällen kan jag lova, därmed också mindre träning.

Veckan har då bestått av väldigt bra mat och mellanmål, men jag upptäckte efter en snabb kaloriräkning att jag troligtvis inte alls får i mig tillräckligt med vare sig protein eller kolhydrater i förhållande till min träning, och därför tänker jag troligtvis köpa på mig lite proteinpulver, testa och se vad som händer.

Sedan i söndags har jag hunnit med följande träning:
Söndag - 60 min bodybalance
Måndag - 90 min cykel/bodypump
Tisdag - 120 min löpning/powerwalk/core
Onsdag - 120 min bodypump/bodybalance
Torsdag - vilodag
Fredag - 45 min powerwalk, 90 min cykel/bodypump

Som man kan se av veckans träning så har jag återigen hittat suget efter bodypump som varit lite sisådär för några veckor sedan, och idag väntar lämpligtvis löpning/core efter jobbet. Kan nog bli skönt att springa av sig lite i solen sen. Imorgon hade jag tänkt ge mig på intervaller, men måste kanske investera i en pulsklocka innan. . Får höra med mannen.

Nästa vecka har jag tänkt få in två wildcards, Afro hos någon av våra konkurrenter samt ett box-pass. Så jag kan ju passa på att slänga ut en liten kontaktannons, jag söker en box-partner! Jag är inte redo för mannens sparkar och slag riktigt än!

Kommentarer
Postat av: emma

Du vet att nu kanske du blir tvungen att göra det för annars kanske jag får befinna mig i det stora landet ALL ON MY OWN i en hel vecka!! New York och Miami i augusti?? ;) Idag gör jag ta mig tusan inte mycket, gick upp för bara en stund sen, blev seeeent igår. Känner att jag inte är riktigt på topp.. Vad har du för dig? Puss

Postat av: emma

Btw, jag hade kunnat vara din boxpartner men det blir lite svårt när jag är på andra sidan Atlanten..? Annars får du vänta till januari :)

2009-05-16 @ 13:15:12
URL: http://emkas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback