me and my morninglove

Fick ett sug efter utomlands. Jag har varit stilla länge och det känns. Tårna börjar sakteliga dansa mambo och det sprider sig ända ut i fingertopparna. Dricker en stor latte och minns Kinas Paris (ordvits om man så vill!). Har på mig en stor tshirt som var favoriten i värmen på Kos. Jeansen påminner om ett pulserande London. Jag vet inte vart jag vill, om jag vill. Jag och Martina är lite oense, oförutsägbarheten förvirrar och det pågår en liten dragkamp inombords. Du är en klippa och jag är vinden som yr omkring. Kan aldrig vara stilla för länge, måste röra mig.

Följ med i min virvelvind.



Snart dags för ekonomi igen. Det märks att det var tre år sedan (!?) jag hade boken upp och kanske kan jag skylla min brist på djupinlärning på Ingemar. Ingemar som kom från norrland ända ner till småland för att få ett jobb i företagsekonomi. Ingemar som skällde ut en om man ställde för svåraförklarliga frågor. Ingemar som tog en cigg med eleverna och sen åkte upp till statoil och tankade på lektionerna. Ja du Ingemar. Jag tror att jag skyller på dig.

Jenny är hemma från käraste London, vilket är värt att nämna. Jag har saknat våra promenader runt sjön, glassande i solen och att ringa och väcka henne för en spontan-frukost var och varannan dag. Idag ska vi mysa.

God förmiddag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback