fredag+festival=fredagsfestival!

Ikväll smäller det, Veronica Maggio intar Amfium. Jag förväntar mig en släng av gåshud. Snälla regnet regna inte ikväll, det får gärna regna två veckor i sträck bara inte idag, de få timmarna som det ska sjungas och dansas ute i det fria under bar himmel. Faktum är att jag gladeligen dansar regndansen varje dag framöver eftersom jag behöver låsas in och pyssla med tentework.

Jag är fröken duktig dagen till ära. Räknar och ekonomar mig och gör det bra till min egen förtjusning, men än krävs mer träning av balans och likviditet. För övrigt har jag hällt vattenkokar-vatten över mig till frukost idag vilket var mindre skönt. men känn på den här kommenaren, erhållen en millisekund efter den mindre olyckan:"Brände du dig??!! Gå och spola vatten på benen!". Detta alltså innan det undersöktes om koppen gick sönder, frukosten blev förstörd eller ojandet om det nersölade golvet yttrades. Faktum är att det aldrig kom något beklagande, inte heller gick koppen sönder, och mina ben och fötter klarade sig fint. Jag ville bara poängtera hur fint det är att känna den där känslan av att någon bryr sig om. Sådär, då var det poängterat.

Snart behöver jag inte plugga mer. Ska bara ta en kik på vad fröken skrev upp för uppgifter till de där sär och sam. Kul om någon skulle döpa sina barn till det. Sär och Sam. Eller om man skulle heta Sam och vara sär. Föresten, är det bara jag eller är övningarna i boken väldigt inte alls lika som de vi gjort på föreläsningarna? Jag är lätt förvirrad!!!

Men senare kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback