för vi sitter i samma bil

Övervägde att äta äggröra och makrill förut men beslutade mig för att köra på säkra kort så det blev falukorv istället. Får man kalla det falukorv när det är kyckling? Mald och ihoptryckt kyckling i en korv, det är vad jag har ätit två gånger idag det. Och när jag åt så slog det mig, jag tror inte jag tycker om ägg särskilt mycket. Därför ska jag nog sluta köpa ägg nu. Äggpaus.

Jag känner mig ganska duktig idag. 138 sidor av 205 är lästa och det är över en vecka sen jag köpte godis. Jag tror att jag ska göra ett test, och se om min hy blir bättre utan godis, ost och melon. Jag ger det till påsk, för då kommer jag få ett påskägg av mamma (säg inte att jag vet! hon tror inte jag kommer ihåg, fast jag har fått det varje påsk i hela mitt liv. Det är nog hon som glömmer).

Och eftersom jag är så duktig då, så överväger jag att sluta plugga för dagen och åka bort och plocka upp J för en kvällrunda med bilen. Det var längesen vi åkte runt och tittade på hus och pratade om viktiga och djupa saker. Vi pratade i för sig om massa intressant igår, men det var på en brygga när vi tittade på moln. I en bil är det en helt annan sak, med musik och fart och frihet.

Det får nog bli så. Om en stund, när det är alldeles svart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback