en dag i finanskrisens tecken

Tog en vända in på Willys och skulle köpa en diskborste, endast en diskborste. Vilket självklart var det enda jag glömde och istället lastades melon, sallad och annat gott upp på bandet i kassan. Men det är här det som inte får hända, faktiskt händer. Köp medges ej. Herrejävlar tänks det inombords, utåt ler jag lite gulligt och säger att jag ska försöka i bankomaten istället.

Disponibelt saldo: 3,73 kr.

Som tur var kom det beskedet efter att jag fått ut en ynka hundring och faktiskt kunde skrapa ihop till matkassen.

Poängen med detta överinformerande inlägg är som förljer: Vart tog mina pengar vägen? Och varför är pingvinstänger med saltahallonsmak så goda? Finns det ens salta hallon? Och sen när brukar man förknippa pingviner med stänger?

Städistime.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback