carrie, the idol

Jag vill skriva en krönika i nästa nummer av vår tidning i studentföreningen. Hej Nörd, ja jag vet. Men jag tycker faktiskt att det skulle vara riktigt festligt att se en text av mig, tryckt och på riktigt. Nu till problematiken: när jag stod framför spegeln förut och borstade tänderna och funderade på vad jag skulle skriva om så fann jag vissa hinder. Kärlek och relationer, som är ett ofta omskrivet ämne, känns helt fel. Inte bara för att det borde vara ett ämne som är någorlunda relevant även utanför informatörsprogrammet elever utan på grund av det finns en överhängande risk att den kommer låta som en Samantha som ger sig in i krönike-världen. Alltså: Big nono. Några andra ämnen förkastades innan solen gick upp och aktiverade mina hjärnceller, det är ju träning, hälsa och livsstil jag ska skriva om.

Fix och färdigt. Tankarna vandrade vidare till vilken specifika inriktning jag borde ha och vad jag vill belysa. Men hur jag än vände och vred på varenda idé och tankegång så kändes den antingen som en klyscha eller som en repris av artiklarna i IForm. Det finns ju så mycket jag vill säga om träning, om hälsa och om att leva, hur kan allt redan var taget? Och hur ska jag gå tillväga för att få mina tankar intressant och läsvärda? Och låta nya och fräscha och sanna?

Det står ju onekligen mycket skit i dagen tidningar och just träningstipsen handlar ju uteslutande om att banta. DEt tycker jag är skit. Nu ska jag bara hitta min vinkel, min idé och min stil. Allt för att upplysa världen om vikten av att ta hand om sin kropp.

Godnatt. Nu ska jag sova. För sömn är en del i omhändertagandet av kroppsingen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback