vote for me next year

Jag råkade byta 11 h jobb mot hälften. Smart eller icke? Äsch. Jag tjänar ändå lite för mycket pengar för tillfället. Det är så sjukt egentligen, att jag hellre tackar nej till jobb och får mindre lön eftersom jag ändå måste betala tillbaka på annat håll om jag jobbar för mycket. Så, jag kan alltså ge bort jobbtimmar hit och dit, för att undvika att behöva betala tillbaka hela mitt bostadsbidrag utan bara en liten del eller förhoppningsvis inte alls. Ibland undrar man hur Sverige fungerar, hur det egentligen kan vara möjligt att någon som jag kan få bostadsbidrag, när jag har studiebidrag som bara trillar in och lån om jag vill det, och samtidigt har två jobb. Ja det är märkligt. Det är ju bara mitt samvete som hindrar mig från att göra som jag gör, tackar nej till mer jobb för att slippa en fet återbetalning.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen - Jag borde styra Sverige.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback