try it on

Solen kan inte riktigt bestämma sig tyvärr. Går jag ut till min lilla stol går solen i moln, när jag börjar pyssla med något här inne så tar den sig förbi molnen igen, och så håller det på. Snart sitter passet, det blir impovisation på det som inte vill sätta sig. Jag brukar ju på något märkligt sätt ro hem alla låtar ändå. Love lockdown, bra skit det där. Omladdning till boxen nu efter att ha avnjutit över en timmas ansiktbehandling, det är vad jag kallar bra ställe som är mån om sina kunder. Där kom jag med en gratischeck i högsta hugg och får nästan en dubbelt så lång behandling än vad jag skulle haft. Jag fick testa några riktigt eldiga syror för mina osmickrande och röda ovänner, ånga, peeling och ansiktsmask, portömning (aj!) och vaxade ögonbryn. Så sjukligt gött och jag kan förstå hur denna lyx kan upplevas som starkt beroendeframkallande. Lätt yr och luddig i hjärnan så köpte jag ju självklart produkter som täckte vad själva behandlingen egentligen skulle kostat, visst är jag snäll? Men det är ju rätt svårt att låta bli, dessutom hade jag bestämt mig för att köpa nytt när jag varit på behandlingen och fått en liten analys av min hy. Så, pang på, hoppas på det bästa. Damen var snäll och gav mig en packe prover också och summan av kardemumman är att jag starkt reommenderar Sigga Salongen här i Växjö.

En parantes, hon tyckte att jag borde överväga att utesluta laktos ur min kost för ett tag, så från och med idag är det vad som gäller. Med tanke på att jag oftast bara använder soya-mjölk så känns det ju inte så krångligt, så att skippa resten av laktosprodukterna också kan absolut vara värt att testa under en period och se vad som händer.

Att jag dessutom fick ett nytt erbjudande förra veckan om ytterligare en
gratis ansiktsbehandling gjorde inte min dag värre. Så nu har jag alltså fritt fram för ett återbesök ock jag kan bara hålla med resten av småland om att gratis är banne mig jävligt gött.

Och på tal om gratis, jag har en herbal life frälst kollega som har prackat på mig några olika smakprover på deras proteinliknande pulver, så nu blir det ett minitest av det också i tre dagar eller så i samband med träningen. Inte för att jag räknar med några resultat under så kort tid egentligen men kanske man får en uppfattning om man vill testa det en månad eller ej.

Slut på tester!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback