ordination: feel great

Har suttit på introduktionsmöte och utbildning hela förmiddagen och visst kan det vara givande för vissa, som aldrig satt sin fot inom omsorgen. Men har man som jag jobbat med människor i över fyra år så var det mesta bara repetition, repetition, jämt. Samtidigt var det mycket som blev irrelevant då både jag och S, som också var med idag, har jobbat på boendet i två månader. Anyhow, något nytt har jag säkert lärt mig som jag kan ta med mig ut i jobbet.

Eftermiddagen ser inte jättekul ut är min första spontana tanke. Jag ska handla på vägen hem,  och jag åker hem för att tvätta. Men sen läste jag en väns blogg och gav mig själv en bitch-slap. inte fan ska jag klaga, jag tycker om att pyssla, jag kan välja att bara tvätta det jag absolut måste ha just nu och jag ska banne mig vara glad att jag har råd att åka och handla vilken mat jag känner för. Dessutom har jag massa kul träning som väntar ikväll och sällskapet som väntar toppar alla betyg. Dags att åter igen styra upp sin akt och vara lite tacksam, ta mig fan. Satt senast för en timma sedan och sa hur stressad jag kände mig över de två närmsta veckorna, BB som ska läras in, jobb som ska skötas, plugg som ska avslutas. Man halleå!?! Jag är ledig fredag och måndag, jag mår sjukt jäkla bra och det finns ingenting som går snett i mitt liv just nu, ENJOY FFS!

Så, nu ska det handlas med ett jobbigt stort leende på läpparna och tvätten är sannerligen ett av jorden minsta bekymmer!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback