off to the city

Om dryga timmen drar vi iväg upp mot Stockholm men jag kan inte påstå att jag ser fram emot fem timmars bilåkande i stekande sol.. Varför går det inga bussar i Växjö kan man fråga sig. Får väl blir cykel bort till simmis, lika bra att starta resan svettig! Mmm.

Det blev en intensiv gårdag! Vi hoppade upp ur sängen som två barn som just fått sommarlov och slängde i oss frukost för att sedan börja färden mot öarnas ö, Öland. Mot solen, mot värmen, mot havet! Vi pressade duktigt i över tre timmar på Talludden innan vi gav upp, kände på vattnet och drog oss mot bilen igen. Lagom yra och trötta siktade vi mot IKEA i Kalmar och efter den obligatoriska femkonors-korven var vi redo att inleda shoppingen. Det slutade med att det var jag som storhandlade och mannen som betalade, en kombination helt i min smak. (Tro nu inte att jag inte kommer betala min skulder! Jag fick ju lön idag.. ;)

Väl hemma upptäckte vi att jag dels glömt att ta mitt nya skoskåp på lagret, jag skyller allt på solsting, och att jag tydligen har stulit. Så går det när två förvirrade nötter ska använda självscannern. Och inte bara en vara har slunkit ner, utan TVÅ! Jag kommer nu leva med en stark ångest i en tid framöver, men på grund av student-ekonomiskt tänkande så kommer jag troligtvis inte springa tillbaka och erkänna mitt stora klavertramp. Förlåt Herr Kamprad och skämmes ta mig fan!

Nu börjar jag bli pepp på helgens utmaningar, äntligen. Tidigare har annat kommit i vägen och blockerat och tagit upp tid, men nu är siktet äntligen inställt på Afropowerdance, endast. Fram till imorgon kväll då såklart, då väntar nästa tillställning i form av en Midnattskonsert i den skånska skogen. Tydligen ska vi hålla till i nåt stenbrott som är världskänt för att de sitter inne på nån speciell sten. Nån sten som finns i nån känd byggnad i NY eller nåt. Minns inte riktigt.

Återvänder till den halvstrukturerade vardagen på söndag kväll, eftersom dagen ska spenderas i Osby - det ni! I'm finally gonna meet the Fockers! Dags att styra upp sin akt alltså.

Och på tal om att styra upp, dags att kolla upp lite info till helgen. Jag kommer ju vara avstängd från the internet, det krävs sin planering! Nästa vecka händer det också grejer, så håll till godo!

Ha det guuuud.


Kommentarer
Postat av: Nicole

Spännande att träffa Liljenbergarna:). Jag jobbar måndag och onsdag nästa vecka! Vi får höras så kanske vi kan hitta på något. När börjar alex sin semester? Puss

Postat av: emma

Ah, så du ska äntligen få träffa föräldrarna du? :) Släkten är värst vettu, så klarar du det klarar du allt ;) Have fun! Puss

2009-06-27 @ 16:40:32
URL: http://emkas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback