jävla fanskap

..var en del av den vackra melodi jag fick ur mig igår då jag lyckades med beriften att köra fel på vägen hem från storebror. Jag måste säga att jag aldrig slutar att förundras över mig själv och mitt fantastiskt dåliga lokalsinne. För andra gången i rad siktar jag på helsingborg istället för karlskrona, ytterligare ett tecken på hur attraktivt skåne är i förhållande till småland. Blir det en bitch-slap på den, bror? Haha!  Skämt åsido, det är inte jättekul att vara tvungen att köra två mil E4 innan man kan vända.

Kalaset då, det blev ett jäkla stohej såklart. Man fyller ju bara ett en gång så det var pompa och ståt, tårta, korv och hamburare i sann baklängesmiddagsanda. Det hackades på dansken (den manliga sidan i familjen vidhåller starka åsikter om att skåne borde förblivit danskt) jag kärat ner mig i och det eviga skrattandet åt skämten de samlat på sig sedan påsk har banne mig resulterat i träningsvärk. Intelligensnivån sattes av svägerskan med följande snilleblixt:

Jag: Det här är det bästa ettårskalaset jag någonsin varit på!
Svägerska 1: Eh.. Har du varit på något annat?
Jag: Haha, mitt eget iallafall!
Svägerska 2: Men dina bröders har du väl ändå fått vara med på..?

Pinsam tystnad.

För er som inte känner till mina bröder kan jag tillägga att de är födda 1981 samt 1984. Jag själv är som bekant född 1987. Sug på den ekvationen.

Dags att jobba lite. Med betoning på lite tänkte jag. Idag är en jäkligt bra dag. Dagens to-do efter jobb är att pyssla i lägenheten som blivit totalt försummad i två månader, skriva inköpslista till IKEA (som ska besökas inom kort), lära in en bb-låt eller två och springa ett varv runt en av sjöarna. Slänger upp lite bilder från kalaset senare!

Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback