free friday

Det är lätt att glömma bort vad sommarlovet bär med sig för negativa effekter när man är mitt uppe i den sköna yran efter sista tentan. Jag tänker på middagen igår som troligtvis drev gästerna runtomkring till vansinne, och kommer på att det var kanske sista gången vi var samlade allihopa på tre långa månader. Tre underbara månader av sol. Tre tråkiga månader utan många vänner. Men det kändes ändå bara bra, de är alla människor som jag vet att jag kommer träffa, det blir inte lika jobbigt att gå på sommarlov då, när man vet att vi kommer ses. Och till hösten är allt som vanligt igen. Tre månader är egentligen inte så väldigt lång tid, för alla vet ju hur snabbt ett sommarlov sveper förbi. Får man ens kalla det sommarlov när man är 21,5 år och pluggar och har två jobb som ska skötas även under sommarmånaderna? Jo, det får man.

Idag är första dagen på mitt sommarlov, och det invigdes med att knalla upp ur sängen strax efter sju. Lätt huvudvärk och utsvultenhet var boven. Nu sitter jag här, funderar på den till synes enkla frågan som A ställde, "Vad ska du göra idag då, första dagen på ditt sommarlov?". Ja, vad ska jag göra? Ta bilen och ge mig ut och köra. Rim. Jag ska nog väcka Josse. äta frulle nr två och sen mysa till det i lägenheten tills det blir eftermiddagen.

Ikväll kan det bli som i en dålig såpa på fyran, alternativt bara väldigt festligt. Det är simmis-fest och saker och ting ska tillkännages. Hur många har redan fattat?


Kommentarer
Postat av: emma

Synd med middagen där.. Jag ska höra med Manne ikväll, annars är han kvar i Växjö till slutet av juni :) Ha så kul ikväll! Puss

Postat av: Linda

Hehehe ja nu e spekulationerna igång :)

2009-06-06 @ 23:22:00
URL: http://molntussss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback