en gång..

Skrev jag ganska roliga inlägg. Jag ville bara poängtera det. Kanske finner jag mig själv någon dag i framtiden och börjar hitta tllbaka till mina festliga bloggiska rötter.


Klockan är inte ens nio och det är redan tjugotvå grader ute. Det kommer bli en het dag. En ganska het dag på att-göra-listan också faktiskt. Om ett bär timmar ska mannen ta med mig på paktik till Karlskrona och efter en lunch i solen styr vi inåt skåneland för en natt på Osby lyxhotell. Riktigt nice faktiskt. (Den var för dig J!!)

Men igår då. Det är ju sjukt. Jag har blivit en gammal tant. Halv tolv låg jag hemma i sängen och hade under tre timmar fått i mig ett minimalistisk glas cinzano och ett ljummet rosé. Och det gav inte ens ett uns av mersmak. Är jag sjuk? Eller har jag bara blivit tråkig på äldre dar? Jag saknar det inte ens, det är väl nästan det som förvånar mig mest. Storsatsning på ett alkoholfritt liv? Jag kanske ska bli religös när jag ändå är igång?

Och det där med efternamn. Min andra hälft ska visst byta efternamn, och inte till vilket svensson-efternamn som helst, utan ett jättefint och speciellt namn som alla alltid kommer komma ihåg. Det är i för sig bra, för när du blir känd så kan du inte heta Åkesson. Men jag då!? Nu vill inte jag heta som jag heter. Det är nog bland det tråkigaste namnet som kommits på (förlåt farfar!), i allafall som efternamn. Åh. Jag ska gå bananas bakåt i släkten och leta reda på vårt fina släktnamn, det måste väl finnas något!?


Jag har ett problem.


Kommentarer
Postat av: Anonym

i love u


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback