tre

Släktbesök. Igår vad dagen då det regnade. Igår var även dagen då jag hade hembesök av mamma, svägerska och Wilmer. Och sist men inte minst var det dagen då vi gick runt Trummen. Växjö har än en gång bevist att det är staden där det regnar, i alla väder. Vi hann knappt halvvägs innan det började droppa oskyldigt från ljusa mysiga moln på himlen, en skur senare hade vi skyddat oss under några stora träd och trodde att det var fritt fram för att traska med bestämda steg hemåt. Med en dryg kilometet kvar öppnar sig himlen och åskan träder fram. Hur Wilmer kunde sova lugnt är en gåta, så vi andra skrattade och skrek om vartannat. Hem kom vi såsmåningom, genomblöta ända in på kroppen och fick snällt spendera resten av dagen inomhus istället för på stranden med picknick-korg.

Istället blev det pickenicke hemma hos mig med mina nybakta muffins, vilket inte heller var så himla tokigt. Positivt var också att vi blev lätt uttråkade och därför skruvade ihop min nya tv-bänk (eller mest var det väl J som gjorde det) och släpade upp min gamla i förrådet. Så snart dörrarna är på plats och alla papper och annan skit är rensat så kommer det en liten bild på hur bra den gör sig här i lägenheten. Tills vidare kan jag aslöja att den är vit i högglans och kommer från IKEA.

Tokvarmt idag alltså.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback