A trip.

Jag är ute på en nostalgitripp. Dricker soyalatté och är tillbaka i Stockholm. Vår, sol, balkong, kaffe och psykologiplugg. Café Opera, SU, Sommar på Odenplan, SATS,shopping, öl, vänner och underbara tider..

I verkligheten dricker jag i för sig en soyalatté, men inte på någon balkong. Solen minns jag knappt hur den såg ut och i Växjö brukar man tydligen inte gå ut på söndagar. Och jag har fortfarande inte hittat någon motsvarighet till Stureplans uteliv eller drottninggatan/ hamngatans shopping.

Tur för mig att jag; istället har en egen underbar lägenhet att dricka kaffe i. Bara har bättre tider framför mig, det går mot vår mina vänner. Istället kan gå ut tisdag, onsdag, torsdag, fredag och lördag och faktiskt ha råd med det eftersom det i Växjö finns något så fiffigt som studentpub. Slipper känna mig tvungen att köpa hundra nya plagg och skor varje månad, för ska man hitta något vettigt här krävs det tid, timmar av grävande.

Sen vill jag poängtera att jag här; har tre minuter till skolan istället för femtio. Gratis parkering där jag kan ha min bil. Jobbar på världens bästa arbetsplats och har världens bästa jobb. Har ännu fler underbara vänner.

Det du.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback