-Helgreferat-Visdom-En sån där brud-

En helg värd att minnas som sagt. En utgång-light på Stenladan slutade med både det ena och det andra. Middag i god väns sällskap, vin och Cuba Libre som flödade, prat, skratt, shots, dans, hopp, teletubbie-wannabe-hillrun, efterfest och nattlig promenad. Imponerande uppvisning av männen i träningssalen, bad bland håriga gubbar, isigt hår, bastu, mys och en attention whore i sängen. Vi som var där förstår.

Intressanta diskussioner under helgens gång har gjort mig uppmärksam på en hel del saker. Jag minns åter igen hur många ogenomtänkta ord som kan flyga ur människors munnar. Jag minns känslan när logiken sviker. Jag minns frustrationen och maktlösheten. Men jag vet nu att det var då, det är sedan länge förbi stadiet då det besvärade mig. Visst minns jag, men har makten att inte ta till mig.

Men detta med ord. Även om man inte alltid må vara vid sina sinnes fulla bruk, så kan man inte slänga ur sig vad som helst, hit och dit. Hjärnspöken och påhitt. Konsekvenser väntar runt hörnet. Och som upprepade gånger sagts, man kan inte båda äta kakan och ha den kvar. Och en tanke som återkommer i diverse olika sammanhang; why not ask for an answer instead of making one up?

Jag har också fått friska upp minnet gällande min livsfilosofi. Och dessutom adderat ytterligare en visdom. From Good to Great lever självlart vidare, men nu i sällskap av Sofies visa ord som följt med henne ända från Aussie: "Älta inte så mycket. Släpp tankarna ett tag och se om de dyker upp igen. Återvänder de så är de onekligen viktiga för dig men om de inte gör det, så är de inte värda att spilla mer tid på." De har nu förts vidare till en snickare från Småland som jag hoppas kommer utnyttja dem väl. 2009 är början på något bra, det vet vi.

Avslutningsvis påminner mig själv om att jag aldrig ska bli en sån där brud. Rock on och tummis på den. Och kom för satan ihåg: If it doesn't kill you, it makes you stronger.

// M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback