Mindtwist

Kroppen är trött. Fyra utgångar på sju dagar är inte att rekommendera ens för den rutinerade. Och imorgon bär det av igen, men tanken är att jag då ska ta bilen med mig som jagskaintedrickaalkohol-säkerhet. Igår var underbart bra, härligt och minnesvärt. Sju vänner, två lägenheter, x antal klaskor vin och champange, god mat, utgång, dans, ögonsgodis och andra trevligheter. Jag har ont i magen och äter popcorn. Vet inte om det är ett lyckat koncept men det verkar ändå inte som att det blir värre. Och jag var väldigt sugen på popcorn.

Så mycket händer, så mycket nya intryck, så många nya ansikten, så många nya sidor av människorna jag redan känner. Det känns som att det nya året förde med sig en förmåga att se med nya ögon och se bortom allt det där yttre. Förmågan att se innanför skalet, både på mig själv och personer i min omgivning. Det nya året är en fortsättning, en nystart och en slutpunkt. Det nya året kommer genomsyras av wellness. Det tvivlar jag inte ett ögonblick på, magkänslan har aldrig varit så positiv och så stark.

Må det bästa av tjugohundraåtta bli det sämsta av tjugohundranio.

Kommentarer
Postat av: kina

Vilket finfint citat martini! Och jag håller med, det kändes fantastiskt att få komma hem till sitt eget, och efter en sväng till gymmet känner jag mig fit for fight för det här nya året. Det ligger i luften.. Och du, lycka till med utbildningen imorn!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback