att göra slut med sin tv

Det var ganska längesen jag inte kunde sova. Jag hade glömt bort hur irriterande det är och hur rastlös, tillochmed maktlös, man blir. Lite hungrig, så har petat i mig lite chashewnötter och druckit ett glas vatten. Surt att borsta tänderna, igen. Tittar med ett halvt öga på csi, som gått från favorit till tråkigt på några år. Min tv attraherar mig faktisk inte nämnvärt längre. Jag förstår liksom inte syftet med att halva tiden går till obetydlig skit. Och då tror jag inte ens att jag tar i överkant. För övrigt så finns så mycket annat man kan göra istället för att slötitta på sin tv. Roliga saker. Min stackars tv får numera mest agera tredje hjulet, hoppas inte den blir ledsen. Hoppas att vi fortfarande kan vara vänner. Mer kvalitetstid istället för kvantitetstid. Vi kommer ju fortfarande bo ihop, men det är dags att träffa andra. Ett mer öppet förhållande med större valmöjligheter. Jag vill inte känna mig låst och fastkedjad i hemmet, jag vill ha frihet.

Jag tror att mina tankar flög iväg en aning.


Kommentarer
Postat av: emma

Du har alltid friheten att titta in hos mig på kvällarna vettu :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback