Jaha

Nu är det för första gången på länge lite blå himmel här i Växjö city. Men vad skådar jag då? Jodå, snöblandat regn öser ner även denna eftermiddag! Hur lyckas regnet och snön beblanda sig med den blå himlen måntro? Ett väderfenomen som detta går antagligen endast att skåda i dessa småländska skogar, i den stad som gjort sig mer än förtjänt av Sveriges regnigaste.

Det har varit rapportskrivning halva dagen och mer ska det bli under en liten kvällsstämma i bibblan. Nu under ett par timmar har jag hunnit äta upp chipsen som blev kvar efter svull-kvällen igår, mått lite lätt illa, tränat på mitt funkpass, insett att jag måste be jossi uppdatera mig om läget i våra bästa år. Jag var helt vilse idag, och insåg att man måste i alla fall titta varje halvår, ett års mellanrum var lite att ta i.

Under de tre minuter som jag suttit här så har solen börjat skina. Det känns som en uppenbarelse. Solen.. Jag mindes knappt hur det var med dagsljus. Jag tror jag ska gå ut och se om synen klarar denna omställning.

Det blir lite stan på det. Kanske nåt nytt träningsplagg? Eller ingenting alls och fortsätta be om kvällarna för att jossi ska besluta sig för att lägga ut en viss ägodel till vänskapsförsäljning.

Tjoflöjt.

Kommentarer
Postat av: emma

Det händer ju massor av spännanade saker i Salem just nu vettu! Belle har ju äntligen insett att det är Shawn hon vill ha, Bo och Billie letar fortfarande efter den försvunna dottern, John kämpar emot drogberoendet, Samantha har blivit man efter att giftermålet med Lucas inte blev av och Roman och Marlena är fortfarande fast i DiMeras händer medan Jack lyckats ta sig hem till familjen :) Check! :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback