meant to be?

När jag och min syssling var tio, elva år sådär var vi rätt coola. Vi var duktiga på att rida båda två, ganska snygga för att vara två tjejer från landet och dessutom var vi de enda på skolan som fick gå på Backstreet Boys konsert i Göteborg. You get the picture?

Anyhow, efter denna drömlika konsert fylld av glädjetårar över att i princip ha fått träffa sin favorit (i mitt fall A.J, sysslingen satsade på Brian), skulle vi göra en tidning bestämde vi oss för. Det var på den tiden som tjejtidningen Frida var the shit, och i samma stil skulle vi alltså besanna våra drömmar om en egen tidning.

Efter mångt och mycket hårt slit släppte vi vårt första nummer av: Coolio. Ni hör ju själva, det var som gjort att lyckas! Med några väl genomtänkta sidor av B-boys fakta, en inne- och utelista signed by me var framgången ett faktum. Det kunde man iallafall tänka sig, men konstigt nog gavs det bara ut ett endaste nummer av skriften. Kanske sinade fantasin, kanske räckte tiden inte till, vi hade ju ändå relativt fullt upp med att vara coola.

Till sommaren eller hösten tror jag ändå att det är dags att söka lyckan inom den redaktionella världen igen. Denna gång håller jag nog dock en något lägre profil och ger mig inte in på några inne- och utelistor..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback