det där med kaffe

Efter en lång dags stillasittande och läsande och skrivande om rättsregler kände jag hur koffeinbehovet gjorde sig mer och mer påminnt. Sittandes i en lägenhet utan kaffekokare tre trappor upp kände jag paniken stiga, vad skulle jag göra? Hur skulle jag kunna stilla koffeinbehovet utan att behöva dra mig ner mot stan (eller cafét en minut från huset..)? Rotandet i skåpen började, innovationsförmågan växte. Vanligt kaffe i en mackapär som man häller kokhett vatten i valdes bort, snabbkaffe från Eldorado likaså. Plötsligt uppenbarade sig espressokaffe framför mina ögon, men vad skulle jag kunna använda för något för att producera själva kaffet?

Lösningen blev således att använda mig av esspressokaffet i den märkliga mackapären med kokande vatten, det borde ju bli samma sum of the kardemum?

Sitter med kaffet i min hand i skrivande stund och konstaterar förljande: visserligen får jag i mig mitt koffein och därmed fyller kaffet sin basala funktion, men smaken den blev väl inte riktigt som i en espressobryggare.. En lussekatt får väga upp smakupplevelsen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback