zu heute

Jag tänkte lära mig tyska igen. Så numera slängs det med jämna mellanrum in tyska ord i mina och As konversationer. Han är tydligen rätt bra på det där språket, eller iallafall så pass att han kan säga till mig när jag använder något ord eller uttryck är fel, vilket är relativt ofta. Warm är exempelvis inte alls smart att säga som beskrivning på att man är just varm, då det tydligen istället menades att man var het. Het som i kåt.

Jahopp. Solen ser verkligen ut att steka där utanför förnstret. Av just den anledningen drog jag på mig biniki, sommarklänning och packade ner tidning, bok, filt och solstol för några mystimmar på slottsängen. Problemet är bara att termometern visar knappa 18 grader, molnen gjorde sig snart påminda och vindarna kändes riktigt höstiga. Det var kallt. Filten fick användas för att värma och inom en timme så gav jag upp. Så nu sitter jag här i min minimalistiska soffa igen med datorn i knät, fick precis reda på att konventet på söndag inte alls kommer kosta mig 950 kronor utan istället är helt gratis eftersom vi tydligen hade några gratisplatser genom jobbet som var outnyttjade. Den fattiga studenten tackar och tar emot, och den rika studenten blir ännu mer sugen på den vita 13" macbooken.

Nu tänker jag styra upp min akt och göra dagens to do's. Ta farväl av bilen, åka en sista sväng och stanna till på Medley för att köra igenom afropasset. Tänkte sedan avrunda dagen med en gigantisk kreation på Glasskungen tillsammans med mannen och avslöja morgondagens utfyktsdestionation;
Pannkakshuset. Sushi eller blåmusslor ikväll!

Fler lektioner i tyska språket följer!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback