nu. sol. lördag. ja.

Jag har börjat med en märklig grej, att vakna ungefär fem minuter innan mitt alarm ska ringa på morgonen. Det kvittar vilken tid det handlar om, vilken dag det är eller hur trött jag är. Men det är väl positivt, för visst känner man sig lite piggare när man får vakna själv, utan ett pip i örat?

Anyhow, igår. Det började med en lååång jobbdag som gick desto snabbare och avslutades med bio med två boende. Och det var där, på bion som jag råkade se en gammal vän från gymnasiet i folkmassan. Och eftersom det är en trevlig sådan så vände jag inte bort blicken (vilket jag allt som oftast gör när jag ser gamla bekanta som jag inte orkar dra igång en "hej vad gör du nuförtiden" konversation med, det visst du inte va?) utan petade han i sidan med mitt gigantiska paraply.

Men det slutade inte där, när vi satt på bussen hem så slog det mig att även om jag precis slutat jobba och redan varit på bio så var det ju trots allt solsken, fredag och ledig förmiddag idag - så jag och mannen i fråga styrde upp en film-och öldate för att fylla i luckorna vad vi gjort senaste året och bara njuta av lite sällskap sådär en fredag på ett halvdött campus.

Det blev en kväll över förväntan och jag påminns igen om att låta spontaniteten styra lite oftare, tack för en trevlig kväll Erik!

Men idag är också en bra dag, ännu bättre. Om jag har tur så går bilen och trafiken som jag vill och då väntas A komma hem innan nästa morgon gryr!!! Så nu blir det lite handling och pyssel till honom så all tid kan gå till att umgås när han kommer hem.. Så jäkla underbart!

Off to Willys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback