nolle, dag ett

Det är svårt att missa att det är ny termin här på the camp. Fan vad glad jag är att jag bor på campus, även om jag inte är största partydjuret så är det helt jäkla underbart. Men det var dock inte dte som jag skulle rikta strålkastaren mot, utan varför det är svårt att missa denna nyhet. Det är sjukt många som springer förbi mitt motionsspår utanför (en var femte minut ungefär), troligen de nya poliserna. Det är så sjukt mycket nollning, överallt, någonting för alla, från bungy jump till armhävningar på tid eller hångel med okänd. Det är så sjukt många som flyttar, byter, letar bostad. Det är så sjukt få som tänker "åh, nu ska jag börja skolan och läsa febrilt" och väldigt många fler som tänker, "åh, det är så sjukt kul med fest alla dagar i veckan, jag vill aldrig att det ska ta slut".

Gårdagen var dag ett på nollningen. Det var en lyckad dag, förutom att alla gått hem från festen innan midnatt. Men med tanke på att festen började vid tre så kanske det inte gjorde så mycket vid närmare eftertanke. Våra nya nollor är partyglada, trevliga och mysiga överlag, och de har kämparglöd i deltävlingarna - vilket vi i Robinson uppskattar. Vissa kickers njuter sannerligen till fullo av situationen (sprit som flödar) och är fullare än nollorna, och det unnar vi dem.

Idag har poängjakten avklarats och i kväll är det myspys och grillning vid sjön. Så där har ni mig. Två dagar kvar! Både trevligt och otrevligt.

Nu står Jenny snart i dörren, så dags att styra upp sig igen! Återkommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback