mental styrka



Begreppet Mental Styrka har nog så många definitioner som det finns människor som befattar sig med uttrycket. En stor del av min mentala styrkekapacitet går till att hantera stress samt att sätta här och nu-känslan i fokus i mitt liv. Stress kan för mig handla om att mitt vardagsliv avviker från sin utstakade plan eller att jag känner mig otillräcklig inför en uppgift i skolan eller på jobbet.


"Börja alltid med dig själv - det är svårare att ändra alla andra."


Att leva här och nu är en stor pusselbit när det kommer till att besegra stress. Återigen, rannsaka dig själv och uppskatta hur mycket tid du dagligen spenderar på att tänka "om", om det hade varit si eller så, om det inträffar, om något händer. När du blir medveten om hur många sekunder, minuter och timmar du slösar av ditt liv på dessa tankar, tankar om saker som i nio fall av tio aldrig inträffar - då tror jag att du inser att det är läge för förändring. För det är du som äger din egen tid. Jag äger min egen tid.


"Våga släppa taget och ha förtroende för andra mäniskor."


Det är nu som prioritering vandrar in i ditt liv som en skyddande ängel. Det är nu som det är dags att ta kontrollen över sin egen tid och tänka efter - Vad vill jag? Tillåt dig aldrig mer att säga att du inte hinner, tillåt dig inte att missa sådant som du vill göra för att du inte tror dig hinna. Prioritering är din nyckel till att kunna leva här och nu, för dagens lycka och inte morgondagens bekymmer.







Kommentarer
Postat av: emma

Teleborg en labyrint? Kúnde inte sagt det bättre själv, du kan fråga Jonna om du inte tror mig :P Jag såg att du skrivit tillbaka på msn innan men ja, då va det lite försent.. Jag är lite förvirrad här borta (det går tydligen här med) and I need someone to talk about! Jag tänkte såhär att eftersom jag är på semester nu så skickar jag iväg ett mail om några dar när jag installerat mig i New Orleans så kan du svara på det så snällt och fint nån dag. Om vi inte hittar varandra på msn innan dess då. Sounds like a plan? :) Ta hand om dig nu gumman och jag vill inte veta av nåt stress där hemma. Saknar dig en aning faktiskt, det blir ju ett campus utan dig för min del också ju.. Puss och kram så hörs vi snart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback