dagens intressanta händelseförlopp

Förord. Vi tänkte: äta pannkaksbrunch på Pannkakshuset, äta glass hos Glasskungen för våra fina sommarpresentkort, träna nånting, åka till stadens alla secondhand affärer och äta hel hemmagjord grillad kyckling.

Nu sitter jag här i mina halaste byxor som jag någonsin ägt, i den finaste stolen jag någonsin sett, med fötterna på den mysigaste pallen - alldeles yrvaken efter en tre timmars powernap på soffan med hjärtat så nära som är fysiskt möjligt. Med kläderna på alltså. A skrattar gott för sig själv där han står i köket och gräver och stökar med den stackars hela och rå kycklingen, och jag ryser för jag tyckte att den såg ut som en liten bebiskropp. Det är min andra läskiga matupplevelse denna helgen, den första utspelade sig igår då jag skulle skölja musslor. Visst var blåmusslorna väldigt vackra att se på, tills jag fick veta att de levde. I början spred sig bara en misstänksamhet genom kroppen, men när de böprjade öppna sig och stänga sig om vartannat så blev det lite för jobbigt. Jag blev rädd. Men såsmåningom dog ju de små liven, och kunde avnjutas till middag utan större problematik.

Att det inte blev några pannkakor idag är nog de tre timmarna av sömns fel, men att glassen uteblev kan vi nog ändå skylla på den uteblivna solen. Tro inte att det var mitt fel heller, för jag var banne mig påklädd, sminkad och borstad i håret - men då började någon pilla mig i håret och sen var det ju kört.

Nu är klockan fyra och vi har gjort det igen. sovit bort en mysig och ledig lördag. Nu bestämmer jag att kvällen ska spenderas framför hyrd film alternativt bio. Nåt ska vi banne mig göra. Äta kyckling med förstås. Om den blir klar idag.

AAAAAHH.




Kommentarer
Postat av: emma

Det var som tusan du! Ja, jag såg det, blev så glad så och tack så mycket! :) Nu är det dags för sightseeing :) Ha det gött så hörs vi! Puss och stor kram till dig vännen min

Postat av: Linda

Hallå, glassen skulle ätas me mig ju, har du glömt!!? Grrrr!!! :)

2009-08-16 @ 21:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback