BUSSJÄVEL

Jag är officiellt skitförbannad på länstrafiken i Växjö. 06.40U = turen går via universitetet, stallvägen. 06.47 - bussen kommer, bussen åker förbi utan att stanna.

HELVETES JÄVLA SKIT BUSSJÄVEL!!!

Jag skulle åka buss till jobbet eftersom eftermiddagen utlovar regn och rusk och jag hade planerat en liten tur in till stan. Jag fick cykla till jobbet, bli svettig och komma för sent. Jag kommer mycket troligt bli blöt på vägen hem från jobbet och för övrigt, visst är det underbart att börja en jobbfredag med detta irritationsmoment. Som om det inte räckte att jag fick gå upp i gryningen och nu ska stå ut med detta dårhus en hel dag.

Visst, jag hade cykel så det hela slutade med att jag "bara" kom för sent (irriterad och svettig), men tänk om jag inte hade haft någon cykel? Tänk om det hade varit snöstorm? Det fanns ju en anledning att jag skulle åka buss!

Ännu värre blev det av att ringa kuncenter på länstrafiken, där jag tänkt skälla av mig ilskan över att de skulle bortförklara incidenten med något puckat "bussen stannar inte vid den hållplatsen". Men inte det heller unnade hon mig, Sofia på länstafiken, trevligt och hjälpsamt sa hon istället att visst skulle bussen stannat där och visst skulle hon skicka hem såna där blanketter till mig så jag kan få ersättning, visst hade jag rätt.

Fan ta dig att du är så bra på ditt jobb, Sofia. Vem ska jag nu vara förbannad på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback