pöskafton

På tv:n sitter en biskops-kvinna och pratar finlands-svenska - och läspar. Ja ni förstår ju själva.

Nu kan jag rört till det för mig. För många kockar destor sämre soppa. Dags att rensa. Jag har ont i ryggen. Kan vara träningsvärk. Kan vara konstig sovställning i sängen. Men det gör inget för natten var rena lyxen. Och lite vardagslyx är det väl ingen som tackar nej till. Jag fäller så sjukt mycket hår, vad gör man åt det? Det börjar ju bli lite snuskigt nästan.

Grace igår var packat. Packat med packade människor. Förfesten var en mycket trevlig tillställning med härlig och otippad blandning människor, vilket som alltid var ett vinnande koncept. Nu väntar sånt där tråk som man måste göra när man ska åka bort.

Jag undrar vart den här dagen kommer sluta? Livet har förvånat mig mer än vanligt senaste tiden så jag skulle lika gärna sitta på ett plan till medelhavet som hemma i storebrors tv-soffa eller spela schack med en indian. Det gäller att hänga med.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback