don't look back in anger?

Med en latte i min hand sitter jag här i min före detta vita soffa. På ena sidan hittar man rödvinsfläckar som någon brud som jag aldrig sett varken innan eller efter festen. Lite chips som Emma lämnade efter sig igår. Hår från både vovven och mig, men mest mig tror jag. Mörka småfläckar som avslöjar att jag ätit för mycket choklad i mina dar. Jag vill ha en ny soffa. Men först vill jag ha en ny lägenhet. Jag är vaken innan nyhetsmorgon. Mobilen väckte mig 07.53 av ett sms som irriterade mig så mycket att jag inte kunde somna om. Jag gillar inte att du stör min nattsömn. Men antagligen så var det sista gången. I'm free, free fallin'.

Jag känner för att åka nånstans. Bara för idag. Jag vill titta på en ny lägenhet. Jag vill ta en kaffe med dig. Jag vill gå på loppis. Jag vill att Josefin ska komma hem. Jag vill bli lite peppad. Jag har fjärilar i magen. Är de på riktigt eller är de bara inbillning? Kan fjärilarna ens hunnit skaffa sig vingar än?

Kanske måste läsa om The Game innan jag ger mig iväg, kastar mig ut. Eller så kastar jag den i Trummen och går min egen väg. Först borde jag dock återvända till verkligheten, dricka upp mitt kaffe, stänga av plattan som jag glömde på och mycket snabbt fundera på vad som redan hänt. Yes. Jag är nog inte helt uppe det blå.

Hey ho, Let's go!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback