high on life

Det måhända att jag använt denna rubrik förut men det spelar liksom ingen roll. Är man high on life så finns det inget som stoppar en.

Idag har jag kommit till insikt. Och det är lika fashionabelt som det låter. Ingen annan människa ska bestämma om jag ska vara glad eller inte. Man bycker sin egen lycka tror jag någon uttryckte det så vackert en gång i tiden. Och nu har jag börjat bygga, igen. Jag glömmer bort mig ibland men snart så hittar jag tillbaka och kommer till sans. Idag krävdes det att få vara lite ompysslad. Jag låg och blundade inbäddad i filten, med huvudet mot en stor kudde och svävade i det där lyckliga och härliga stadiet precis mellan dröm och vakenhet. Då när man kan styra vad som ska hända i drömmen du vet. Med solens strålar som värmde i ansiktet och lugnet av en vän som sitter tätt intill och läser Harry Potter. Ljudet av sidor som bläddras och människor som promenerar förbi. Lugn.

Jag förstår vad J menar med att man lättare blir lugn en sådan här dag. Och jag håller med om att detta liksom igår är en dag som hamnar på tio-i-topp listan över feel-good dagar. Bara för att den inte är förväntad. Bara väldigt välkommen och tillvaratagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback