håll i hatten, som om det vore storm!

Det finns nog ungefär två personer i denna värld som kan gissa sig till vart jag befinner mig nu, sådär på rak arm. Men jag kan ge en ledtråd. Jag befinner mig på en plats som är mer organiserad än vad min närmsta omvärld är. Behöver jag då ens förklara hur lugn jag känner mig? Sen kan jag avslöja att utsikten får en att associera till någonstans utomlands och sängen är skönare än på lyxhotell. Behöver jag förklara hur harmonisk det får en att känna? Och som om det inte vore nog finns det så mycket plats att man behöver flytta dammsugar sladden för att nå till alla hörn. Behöver jag föklara hur fri det får mig att känna?

Om en halvtimme kommer innehavaren hem. Och ni som inte är födda bakom en vagn i småland har vid det här laget räknat ut att jag är ensam hemma. Ensam hemma och inte ens lite nyfiken på vad som gömmer sig bakom stängda dörrar och undangömda lådor.

Sug på den du.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback