en enkel kvinna


Jahaja. En halvdan artikel är snart producerad. Den kanske är bra fast jag inte ser det? Vad kul det hade varit. Ett VG från Eva på artikel. Lycka. Fast nu är den ju inte ens färdig och så har jag ju trots allt skrivit samma sak ett antal gånger. Men den saken kanske är jättebra. Allt är så enkelt i mina ögon. Det försökte jag förklara för Josefin igår. Att jag föredrar att inte krångla till saker. Saker som inte behöver krånglas med ska heller inte göra det. Därför gillar jag inte seminarier med obstinata unga människor. Speciellt inte seminarier om genus och jämställdhet. Jag är en för enkelt sammansatt som person för en sån disskusion. Förstår ni nåt vad jag menar nu? Det är inte dåligt på något sätt, alla måste vi ju vara olika. Men när jag ska gräva ner mig i saker som kultur och ledarskap så känner jag mig ibland, för.. ytlig. Ja, ytlig. Så kanske speglar min artikel mig i ytlighet. Eller så ser jag saker och ting så tydligt. Med en skärpa som är få förunnat. Ja antingen så är den väl bra eller dålig antar jag.

Var det inte så att jag precis marknadsförde mig själv som enkel på det mest förvirrande sättet sedan tidernas begynnelse?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback