a reminder

Jag tycker synd om folk rätt ofta nuförtiden. Män som är 30 och fortfarande singlar. Barn som inte har det lika bra som de förtjänar. Människor i största allmänhet som inte klarar ut sin livssituation. Skulder, krig, svält, problem och orättvisor i alla dess former. Kanske inte borde ägna tid åt att tycka att folk har det sämre, kanske borde uppskatta det jag har och vara nöjd och glad.

Idag tänker jag känna mig nöjd och glad över följande saker:
Fältisen är inlämnad = ledighet i en vecka framåt.
Jag har redan vikt alla mina kläder som jag ska ha med mig på weekenden.
Jag fick vakna i armarna på någon som är stor och stark och snäll.
Solen lyser och luften är ljummen.
Jag är har turen att ha underbara vänner runtomkring mig.

Imorgon väntar dubbel glädje:
CSN och lön trillar in på kontot.
Min och Josefins weekend tar avstamp.

Nu ska jag måla naglarna!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback