Bullfest, bullfest, hela dan'!

Sittningen i lördags var trevlig, dock inte mer än så. Kvällen började med förväntningar högt över vad som är rimligt och kanske var det därför de stöp hårt i marken framåt natten. Det blev en ganska ensam promenad hem till Slottsstaden och ögonen fick jag inte till att blunda förens framåt halv fyra.

Igår var en underbar dag, trots att min bitterhet lös igenom då och då. Det började med promenad och fika, sedan drog jag och Josefin igång med en hejdundrande studiedag hemma i hennes organiserade kaos. På några timmar hade vi skrivit en stor del av vårt pressmeddelande, ätit en utsökt middag och funderat över vår "tavel-presentation" som äger rum på onsdag. Rastlöshet och instängdhet gjorde oss sugna på en liten roadtrip till London, samt en liten kvällspromenad nere vid en sjö i stan. Och kanske var det sjöluften (eller möjligtvis råttan i vattenfallet) som gav Josefin den brillianta idén att gå på Mamma Mia sådär på kvällskvisten. Så, efter en latté blev det bio med popcorn och en mängd skratt och feel good känslor. Allsång på vägen hem med en överlycklig josefin i förarsätet på min rymdraket och snart var det bestämt att det är Bullfest på lör(kanelbullens)dag. Baket kommer dock inte att äga rum i min rymliga lägenhet, som dessutom erbjuder en riktig ugn, för tydligen så anses min mysiga boning för STERIL för vissa inblandade bullmammor. Hmpf.

Denna måndag har hittills varit fylld av aktiviteter. Klockan ringde vid åtta och en timme senare var vi på väg mot en härlig frukostbuffé. Har hunnit inhandla dvd-skivor, spanat in nyaöppnade Monki samt sett Josefin prova 12 par skor och rosa stentvättade jeans. Om en halvtimme börjar föreläsningen och jag är inte riktigt på hugget för dramaretorik men det är väl bara att släpa sig dit. Efter det så väntar jobb med gruppredovisningen, hur det ska sluta återstår att se på onsdag.

Måste ägna en rad åt att beskriva min träningsvärk. Josefin satte ord på min obeskrivliga känsla av att knappt kunna gå, "ren och skär smärta". Varför? Ja jag har ju inte varit på gymmet utan har endast ägnat 45 ynka minuter åt att leka stafett till häst utan några stigbyglar. Men tydligen krävdes det inte mer för att ljumskarna och insidan av låren skulle kännas som blåslagna och pina mig så fort jag rör mig. Trots besväret så var det utan tvekan värt det, ha.

Om jag skulle ta mig till simhallen idag kanske? Har ju hittills lyckats mindre bra på grund av vissa geografiska problem samt tids- eller planeringsbrist. Men motivationen är här, jag känner den.


Kommentarer
Postat av: Annie

Nu blir det mer än bullfest till helgen ;)

Postat av: kina

What? Wow, tell me! Jag hade inte mobilen med mig igår och idag har jag skrivit tenta hela dagen. I'm terribly sorry my darling. Är du i krokarna eller ärar du mig med en helhelg? Du är alltid välkommen!

2008-09-30 @ 23:58:10
URL: http://kina.blogg.se/
Postat av: emma

jadu, det undrar jag med :P vad sägs om att ses över en fika and talk about it? :) jag har en kupong på ett fik inne stan "två betala för en", måste dessutom in och hämta min cykel och jacka på kemtvätten.. puss

2008-10-01 @ 15:50:26
URL: http://emkas.blogg.se/
Postat av: Annie

Är du nervös att jag inte dyker upp? Jag hade tänkt ta med mig Emma. Att hon får ta bil till dig och jag tåg till dig på fredag klockan 12.34 från Gnosjö. Ha, vad sägs?

2008-10-01 @ 20:40:12
URL: http://anniejosefsson.blogg.se/
Postat av: Annie

Haha, kan du inte göra det? Det hade varit så jävla roligt. Nej jag har inte hörts med henne idag, jag bara räknade med det. Omöjligt tror du?

2008-10-01 @ 20:46:57
URL: http://anniejosefsson.blogg.se/
Postat av: kina

Göttmos, lätt att jag möter upp dig där om jag inte har jobb eller dylikt - men det fixar vi när det närmar sig. Sweeeet!

2008-10-01 @ 21:17:48
URL: http://kina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback